10 Trucuri de Mindfulness Care Reduc Anxietatea

10 Trucuri de Mindfulness Care Reduc Anxietatea

Anxietatea te poate epuiza mental și poate avea efecte reale asupra corpului. Cercetările au demonstrat că anxietatea și stresul pot fi reduse printr-o practică simplă de mindfulness.

Mindfulness înseamnă să fim atenți la viața de zi cu zi și la lucrurile prin care trecem de obicei. Este vorba de a reduce volumul de gânduri, revenind cu atenția asupra corpului.

Nu-ți face griji, nu trebuie să-ți contorsionezi corpul în poziții dificile! 🙂 Probabil ai deja toate instrumentele de care aveți nevoie pentru a exersa atenția. Folosește aceste trucuri pentru a adăuga mici momente de mindfulness pe parcursul zilei, pentru a scăpa de anxietate și a-ți calma mintea.

1. Stabilește o intenție

Indiferent dacă o faci în jurnalul de dimineață sau înainte de activități importante, stabilirea unei intenții te poate ajuta să te concentrezi și să-ți reamintești de ce faci ceva. Dacă un lucru îți crează anxietate, stabilește-ți o intenție în legătură cu acel lucru.

De exemplu, poți stabili o intenție de a avea grijă de corpul tău înainte de a te duce la sală sau de a-ți trata corpul cu bunătate înainte de a mânca.

2. Fă o ședință de meditație ghidată sau de mindfulness

Meditația poate fi la fel de ușoară precum găsirea unui spațiu liniștit și deschiderea unei aplicații. Aplicațiile și programele online sunt o modalitate excelentă de a-ți începe practica de mindfulness, fără a te angaja într-un curs scump sau a-ți ocupa mult timp. Există nenumărate meditații ghidate gratuite online. Aceste aplicații de meditație sunt un prim pas minunat.

3. Mâzgălește sau colorează

Alocă-ți câteva minute pentru a mâzgăli sau pentru a desena. Vei obține un anume flow creativ și vei lăsa mintea să facă o pauză. Desenul te stresează? Investește fără rușine într-o carte de colorat, pentru adulți sau altfel. Vei avea avantajul de a realiza ceva fără a fi necesar să faci față unei pagini goale.

4. Fă o plimbare

A fi afară face minuni pentru anxietate. Fii atent la sunetele din jurul tău, la senzația vântului care-ți atinge pielea și la mirosurile din jurul tău. Ține-ți telefonul în buzunar (sau mai bine, acasă) și fă tot posibilul să rămâi în moment, concentrându-te asupra simțurilor și a mediului. Începe cu o scurtă plimbare în jurul blocului și vezi cum te simți.

5. Doreste-ți fericirea altcuiva

Ai nevoie de doar 10 secunde pentru a face această practică. Pe tot parcursul zilei, dorește la întâmplare ca cineva să fie fericit. Nu trebuie să îi spui persoanei, trebuie doar să setezi energia pozitivă. Încearcă în autobuz sau metrou, la birou, la sală sau în timp ce așteptați la rând. 

Ai puncte bonus dacă te simți enervat sau supărat pe cineva și te oprești și (mental) îi dorești fericire!. 🙂

6. Privește în sus

Ridică-ți privirea! Nu doar de pe ecranul din fața ta (deși e bine să faci și asta), ci la stele. Indiferent dacă duci gunoiul sau te întorci acasă târziu, fă o pauză, și inspiră adânc în timp ce te uiți la cer. Lasă cosmosul să-ți reamintească că viața este mai amplă decât grijile tale sau inbox-ul.

7. Concentrează-te pe un singur lucru

Da, lista de activități poate fi o formă de mindfulness dacă o faci corect. Setează-ți un cronometru timp de cinci minute și acordă unei singure sarcini atenția ta completă și nedivizată. Fără verificare a telefonului, fără clic pe notificări, fără navigare online – absolut fără multitasking. Lasă ca acea sarcină să ia rolul central până când temporizatorul se oprește.

8. Lasă-ți telefonul deoparte

Chiar ai nevoie să-ți aduci telefonul cu tine când intri în cealaltă cameră? Când te duci la baie? Când stai să mănânci? Lăsați telefonul în cealaltă cameră. În loc să-ți faci griji, stai și respiri înainte să începi să mănânci. Ia un moment pentru tine și nevoile tale în baie. Telefonul tău va rămâne acolo când ai terminat.

9. Transformă sarcinile gospodărești într-o pauză mentală

În loc să fii obsedată de lista de lucruri de făcut sau de mizeria din casă, relaxează-te și apoi începe treaba. Dansează în timp ce speli vasele sau concentrează-te pe modul în care detergentul curge pe gresie în timp ce cureți baia. Respiră lent de 5 ori, conștient, în timp ce aștepți să se oprească cuptorul cu microunde. Visează cu ochii deschiși în timp ce împachetezi rufele.

10. Scrie in jurnal

Nu există un mod corect sau greșit de a scrie într-un jurnal. De la utilizarea jurnalului structurat în 5 minute până la mâzgălirea gândurilor pe o bucată de hârtie la întâmplare, actul de a pune pixul pe hârtie poate ajuta la calmarea minții și la îmblânzirea gândurilor învolburate. Încearcă un jurnal de recunoștință sau notează cele mai bune trei lucruri care s-au întâmplat astăzi.

Ține Minte!

Fiecare moment de atenție, de mindfulness ajută. Exersarea mindfulness-ului în mod regulat te poate ajuta să-ți calmezi mintea și să treci peste emoțiile negative. 

Încearcă să-ți aloci cel puțin cinci minute în fiecare zi pentru a face un exercițiu de meditație sau mindfulness care iți place.

Add Your Comment