3 Exerciții de Mindfulness Pentru Copii

3 Exerciții de Mindfulness Pentru Copii

Exercițiile de conștientizare atentă, de mindfulness, îi ajută pe copii să dezvolte concentrarea și conștientizarea de sine.

Toate exercițiile de mai jos sunt destinate copiilor cu vârste cuprinse între 6-10 ani.

Ascultare atentă

În acest exercițiu, copiii sunt îndrumați să acorde atenție sunetelor. După ce vor practica o vreme, copiii pot ajunge să considere că acest exercițiu este util în viața lor de zi cu zi – înainte de a-și face temele, când au dificultăți să adoarmă sau, în orice alt moment, când ar fi util să liniștească mintea.

Notă pentru părinți / educatori: poți adăuga adesea sunete diverse – clopoței, tobe, etc. 

Atenție, elementul surpriză se pierde după o singură utilizare. Dar distracția de a ghici sursa unei game mai largi de sunete poate ajuta copiii să se concentreze.

Respirație atentă

În acest exercițiu, copiii sunt ghidați printr-un proces de atenție la respirație. 

Învață-i să permită respirației să găsească propriul ritm natural. E nevoie să-și conducă atenția asupra observării fiecărei respirații pe măsură ce intră în nări, călătorește în jos către plămâni și determină extinderea burticii. Să observe cum la fiecare respirație burta se contractă și aerul se mișcă în sus prin plămâni înapoi prin nări sau pe gură. Atenția trebuie să curgă cu respirația.

Observare atentă

În acest exercițiu, copiii acordă o atenție deosebită experienței de a vedea. Înainte de a vă așeza pentru a practica meditația, găsiți un lucru asupra căruia copilul să-și concentreze atenția.

Tehnicile de observare atentă folosesc senzația vederii pentru a ajuta copiii să învețe un alt tip de focalizare. Un obiect mic este de obicei plasat în fața copiilor înainte de începerea sesiunii. Poate fi o piatră, o floare sau orice altă ancoră vizuală. Aceasta servește ca punctul central al observației. Este important pentru copii să înțeleagă că obiectul ales este o ancoră. Aceasta permite minții să se bazeze pe ea, astfel încât să se poată relaxa și să fie prezentă.

Notă pentru părinți / educatori: Înainte de meditație, puteți face o ieșire distractivă la o plimbare pentru a găsi o piatră specială!

Add Your Comment